loader

Dieta na wakacjach.

1 sierpnia 2017

Jak wiadomo wakacje to czas, na który wszyscy czekamy cały rok. Przez wiele miesięcy przygotowujemy się żeby nasza sylwetka na plaży prezentowała się doskonale. Jednak wystarczy tylko tydzień wakacji nad morzem, a po powrocie możemy przerazić się dodatkowymi kilogramami na wadze. Dlatego warto zastosować się do kilku zasad, a po powrocie z wakacji pozostaną nam jedynie przyjemnie wspomnienia.

Wybierając się na wakacje typu all inclusive jesteśmy najbardziej narażeni na zdobycie dodatkowych kilogramów. Dlatego warto sobie uświadomić, że zmieniając swój regularny i aktywny tryb życia na leżenie pod parasolem i popijanie drinków ryzykujemy zdecydowany przyrost masy ciała. Bardzo często zdarza się, że podczas wypoczynku ograniczamy aktywność fizyczną praktycznie do zera. Wszystkie te elementy złożone w całość mogą się skończyć się jedynie szokiem po powrocie do domu.

Nie oznacza to wcale, że nawet w wakacje musimy rygorystycznie przestrzegać diety i ćwiczyć codziennie i wylewać litry potu na siłowni. Należy jednak zdać sobie sprawę, że bilans energetyczny jest nieubłagany. Możliwości mamy wiele, można wybrać np. długie spacery wzdłuż morza dwa razy dziennie. Dobrym pomysłem jest pływanie, można sobie założyć wykonywanie określonej długości basenów dziennie. Taki regularny wysiłek fizyczny pomoże nam w utrzymanie odpowiedniej masy ciała.

Dieta na wakacjach nie musi być bardzo uciążliwa, ale warto żeby zawiera dużo prozdrowotnych składników. W okresie letnim nie jest to wcale zbytnio skomplikowane,  ani pracochłonne. Na wakacjach warto korzystać z dobrodziejstw natury jakie oferują nam miejsca do których się wybieramy. Na południu Europy to pełen sezon na pyszne owoce, znajdziemy tam pod dostatkiem arbuzów o zupełnie innym smaku niż te w Polsce, moreli, brzoskwiń i nektarynek. Zamiast słodyczy warto wybrać właśnie takie pyszności, na pewno będą dużo smaczniejsze, a do tego dostarczą nam wiele minerałów których szczególnie dużo tracimy w upalne dni. Należy pić dużo napojów, szczególnie polecana są soki oraz woda. W okresie upałów może być to  nawet 6-8 l dziennie.
 
Przy wyborze dań najlepiej kierować się umiarem i prostotą. Na obiad warto wybierać sałatki oraz mięso lub ryby. Nie musimy koniecznie rezygnować z frytek, ale mato być jedynie kilka sztuk, a nie cały talerz. Warto unikać również bardzo kalorycznych posiłków w godzinach wieczornych, nie tylko spowodują one zwiększenie masy ciała, ale również mogą zbytnio obciążyć nasz przewód pokarmowy. Spożywanie posiłków obfitych i tłustych jest szczególnie nie polecane w czasie upałów, warto wybierać dania lekkie i zawierające dużo warzyw np. pieczonych lub duszonych. Zasadą którą należy się kierować jest „mniej znaczy lepiej”, oznacza to, że nie należy najadać się zupełnie do syta, dzięki temu nie będziemy czuli się ciężko. Dużo korzystniej zjeść w ciągu dnia przekąskę w postaci owoców niż na główne posiłki najadać się na zapas.

Zdrowe wakacje wcale nie oznaczają pasma udręk i wyrzeczeń. Warto zastosować się do kilku zasad, a z wakacji wrócimy z miłymi wspomnieniami, a bez nadbagażu w postaci tkanki tłuszczowej. Dieta na wakacjach jest jak najbardziej możliwa!
Dieta na wakacjach.